Pomoc Poszkodowanym: Nieuczciwe praktyki to margines

W tekście Kancelaria nie wypłaciła pieniędzy, który ukazał się 3.07. br. w „Gazecie Ubezpieczeniowej” przedstawiono naganną sytuację. Z całą pewnością opisaną firmą powinna zająć się prokuratura i sąd. Wyraźnie trzeba jednak zaznaczyć, że tego typu zdarzenia to niewielki margines działania całej branży.

Firmy odszkodowawcze zrzeszone w organizacji Pomoc Poszkodowanym pomogły już 200 tysiącom osób, uzyskując dla nich ponad 1,3 miliarda zł. Wspierają tych, którzy sami w sporach prawnych z dużymi firmami ubezpieczeniowymi stoją na przegranej pozycji. Na etapach przedsądowym i sądowym pomagają poszkodowanym, nie mającym środków finansowych na prawnika. Są to osoby, które same zagubiłyby się w skomplikowanej materii przepisów prawa.

Przypominamy, że przy wyborze kancelarii odszkodowawczej warto sprawdzić jakie jest jej dotychczasowe doświadczenie – jak długo działa na rynku i czy jest zrzeszona w organizacji. Ważne jest to, aby zapytać przedstawiciela firmy o pełną ofertę współpracy, wraz z warunkami, na których będzie walczyć w imieniu klienta o świadczenie – w tym o warunki wypłaty prowizji dla kancelarii odszkodowawczej. W większości przypadków jest ona pobierana po zakończonej sukcesem sprawie. Istotne jest też to, czy firma posiada wewnętrzne procedury współpracy z klientem oraz kodeks etyczny, którym kieruje się podczas całego okres realizacji umowy.

mec. Joanna Smereczańska-Smulczyk

Prezes Pomoc Poszkodowanym – Ogólnopolska Izba Pośredników i Przedstawicieli Firm Odszkodowawczych

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,